.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خواص عجیب «باقالا»/ لک‌های پوستی را با این گیاه از بین ببرید
باقلا در درمان کم خونی موثر بوده، علاوه بر این حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین‌های «آ»، «ب» و «ث» است و حتی این گیاه دارای مقدار قابل توجهی آهن، آهک و فسفر نیز هست.

به گزارش شمال نیوز،یک متخصص تغذیه با بیان اینکه از باقلا برای شادابی پوست استفاده می‌شود گفت: می‌توان برای درمان لک‌های پوست نیز از این گیاه استفاده کرد.

محمد آذرفر متخصص تغذیه و رژیم درمانی درخصوص خواص باقالا توضیح داد: باقلا در درمان کم خونی موثر بوده، علاوه بر این حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین‌های «آ»، «ب» و «ث» است و حتی این گیاه دارای مقدار قابل توجهی آهن، آهک و فسفر نیز هست.

وی با بیان اینکه جالب است بدانید باقلای خشک شده در مقایسه با باقلای تازه، خواص بیشتری دارد ولی ویتامین ث آن کمتر است گفت: برای درمان کم خونی مصرف باقلا موثر است اما اگر فرد نسبت به باقلا حساسیت داشته باشد اثر عکس داشته و سریعا دچار کم خونی می‌شود و اگر مورد درمان قرار نگیرد، احتمال مرگ او وجود دارد.

این متخصص تغذیه افزود: در درمان لک‌های پوست نیز می‌توان از این گیاه استفاده کرد به این صورت که آن را ابتدا بپزید و سپس به صورت له روی پوست قرار دهید همچنین برای درمان نقرس، 40 گرم از این گیاه را در یک لیتر آب بجوشانید و در میان وعده ها یک فنجان بنوشید.

وی با اشاره به خواص مصرف باقالا و تاثیر آن بر دستگاه گوارش گفت: مصرف این گیاه می‌تواند باعث هضم آسان غذا شود.

آذرفر عنوان کرد: باقلای آب پز شده دارای خواصی است که برای درمان ورم پروستات موثر است؛ البته باید با آب همراه آن میل شود.

وی ادامه داد: باقلا برای شادابی پوست هم استفاده می‌شود؛ برای تهیه ماسک، یک قاشق غذاخوری باقلای پودر شده را با گلاب مخلوط کرده و روی پوست تان قرار دهید؛ این ماده غذایی برای برای درمان سرفه های خشک باقلا مفید است و پاک کننده ریه و سینه است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: مخلوط آرد باقلا و آرد جو برای درمان ضرب خوردگی موثر است همچنین باقلای تازه به صورت آب پز در درمان یبوست معجزه می‌کند.

آذرفر گفت: دم کرده گل باقلا برای درمان و تسکین میگرن مفید بوده و مصرف باقلایی که با آب و سرکه پخته شده است برای درمان اسهال نیز موثر است.

وی در پایان گفت: در استفاده از باقلا به خاطر داشته باشید که برخی به شدت به این گیاه حساسیت دارند، پس حتما اگر پس از مصرف دچار آلرژی شدید فورا به پزشک مراجعه نمایید./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.